Будівництво автодороги «Обхід м. Рені»

Будівництво автодороги «Обхід м. Рені»

Восени 2012 року кабінетом Міністрів України затверджено та поставлено на виконання проект стратегічної об’їзної дороги м. Рені (Одеська область). Через неприйнятний стан дорожнього покриття будівництво нової магістралі було необхідним. У зв’язку з початком роботи пропускного пункту Джурджулешти та зростання обсягів вантажоперевезень до країн Євросоюзу значно збільшився потік транзитного вантажного транспорту, який проходить через м. Рені. Це призвело до різкого погіршення стану і так завантажених вузьких вулиць старовинного бессарабського міста. Крім того, негативний вплив зазнали інші інфраструктурні об’єкти, будівлі та споруди. Не зайвим буде відзначити, що збільшення потоку транспорту стало негативно впливати на екологію міста, що погіршує економічні показники регіону, який уже багато років є місцем.

Йдучи назустріч численним та наполегливим вимогам мешканців міста, які неодноразово блокували дорогу Одеса-Рені з метою привернути увагу держави до цієї проблеми, уряд дав розпорядження розпочати роботи з будівництва дороги в обхід м. Рені. Нова дорога веде свій початок від північного в’їзду до м. Рені з боку м. Вулканешти (Молдова), огинає місто проти годинникової стрілки та виходить на перетин з трасою Рені-Орлівка-Ізмаїл за межами населеного пункту. Протяжність траси – 6 км 341 м. Відповідно до проекту, ширина земляного полотна становить 15 м, проїзна частина – 7,5 м. Проектом передбачено також шляхопровід через залізницю та три підземні переходи, які зв’яжуть Рені та с. Долинське. Розрахункова швидкість руху трасою становить 120 км/год.

Особливістю цього проекту є те, що геологічні умови території, розташованої поблизу річки Дунай, відрізняються високим рівнем ґрунтових вод та наявністю численних водойм, які пересихають у літній період та наповнюються водою у періоди розливу Дунаю. Для того, щоб ця вода не замочувала основу дороги, проектом передбачено пристрій дренуючого шару, де використовувався  геотекстиль TyparSF56 та щебінь, а також пропускна система води в тілі нового насипу. Для забезпечення стійкості насипу та компенсації експлуатаційних навантажень спеціалістами компанії «Гідрозахист» згідно з ВБН В.2.3-218-544:2008 «Матеріали геосинтетичні у дорожньому будівництві» було проведено розрахунок армування земляного полотна. Внаслідок цього по всій ширині земляного полотна було запропоновано влаштувати геотекстильну замкнуту обойму заввишки 0,5 м із високоміцного тканого  поліефірного полотна Kortex® GT200/50 .

Рішення застосувати такі матеріали дозволить суттєво прискорити консолідацію ґрунту в основі магістралі порівняно з традиційними методами будівництва. За звітом за 24 липня 2018 року збудовано приблизно 5 кілометрів 600 метрів об’їзної дороги м. Рені. Загальна протяжність дороги становитиме 6,3 км, за попередніми підрахунками, будівництво буде завершено восени 2018 року.