Вимоги до підготовки основи.Основа має бути підготовлена перед початком вкладання полотен геотекстилю Typar®SF, не містити брил і кам’яних матеріалів (розміром понад 70…120 мм), коріння дерев, будівельного сміття тощо, для запобігання пошкодження матеріалу при його розкочуванні. Нерівності поверхні мають бути виправлені: опуклості зрізані, понижені ділянки засипані.
При необхідності вирівнювання основи слід застосовувати легку будівельну техніку (наприклад, легкі бульдозери) для того, щоб не спричинити пошкодження природної структури ґрунту основи. Для основ з малою несучою здатністю, таких як торф’яні болота, слід уникати зняття верхнього рослинного шару, використовуючи міцність його кореневих переплетінь. В інших випадках вся поверхнева рослинність має бути зрізана до рівня ґрунту. Загалом підготовка основи повинна відповідати параметрам стійкості геосинтетичного матеріалу до механічних пошкоджень.
Вимоги до вкладання геотекстилю.
Після підготовки основи розстилається полотно геотекстилю Typar®SF відповідно до напряму відсипання зернистого шару або вище розташованого ґрунту. Забороняється тягнути полотно по основі до місця його вкладання. Рулон повинен бути вкладений і розкочений максимально рівно. Хвилі та складки слід розрівнювати легким підтягуванням країв з наступним їхнім закріпленням до основи за допомогою металевих нагелів (скоб).
Схема металевого нагелю
Оскільки геотекстиль Typar®SF має однакові силові характеристики у всіх напрямках, і, якщо він використовується в якості розділюючого прошарку між різнофракційними матеріалами, можливе вкладання окремих полотен як перпендикулярно так і паралельно осі земляного полотна.
Поперечний та поздовжній напрямок вкладання полотен геотекстилю TyparSF
Паралельні полотна геотекстилю повинні бути вкладені з напусками відповідно до специфікації. Величина напусків окремих полотен геотекстилю по ширині полотна повинна складати не менше 0,25…0,30 м, а по довжині полотна не менше 0,50…0,70 м.
На горизонтальних кривих або місцях поворотів траси полотна повинні бути підрізані і покладені одне на одне в напрямку повороту на попереднє полотно шару. Місця з’єднання полотен повинні бути скріплені скобами або з’єднані нагелями з кроком приблизно 1,5-2,0 м.
Вкладання окремих полотен на повороті
Контроль якості вкладання геотекстилю.
Перш ніж робити зворотню засипку, геополотна повинні бути оглянуті інспектором на предмет їх ушкоджень (отворів, проривів тощо). Місця значних дефектів (розриви та надрізи, лінійні розміри яких перевищують 30 см) повинні бути відремонтовані новим полотном, укладеним поверх пошкодженої пділянки з необхідними напусками 0,15…0,2 м у кожен бік від пошкодження. Якщо такий ремонт здійснити локально не вдається через значні пошкодження, полотно необхідно замінити на нове.
Зворотня засипка полтен геотекстилю
Для запобігання пошкодження полотен геотекстилю Typar®SF забороняється заїзд транспортних засобів та будівельної техніки безпосередньо на незахищений матеріал. Заїзд техніки дозволяється, якщо товщина шару засипки (матеріалу передбаченого проектною документацією) між колесом автомобіля і полотном геотекстилю становить не менше 200 мм. Мінімальна величина шару повинна становити 200 мм (150 мм для основ із модулем пружності вище 30 МПа). Для основ з малою несучою здатністю для відсипання першого шару необхідно використовувати легкі машини та механізми.
Розвантаження та подальший розподіл матеріалу полотен геотекстилю виконується за схемою «від себе»
Розвантаження та розподіл матеріалу засипки по полотну TyparSF
Ущільнення зернистого шару грунту. Перший шар ґрунту ущільнюється самоскидами, які привозять ґрунт, і бульдозерами, які його розрівнюють. А після цього, залежно від матеріалу, гладковальцевим або пневмоколісним котком. Для запобігання пошкодження геотекстилю забороняється проїзд ущільнюючих машин і механізмів безпосередньо по полотну геотекстилю.
Організація руху техніки. Для запобігання зсуву паралельно покладених полотен, на першому ґрунтовому (або зернистому) шарі геотекстилю, розвороти техніки не допускаються. Розвороти техніки дозволені лише за межами площі вкладеного геотекстилю. На дуже слабких ґрунтах, де геотекстиль повинен забезпечувати ефект посилення, необхідно передбачити попередній натяг полотен. Для попереднього натягу можуть використовуватись проїзди автомобілів на пневмоходу, наприклад, самоскиди.
Колія, яка формується під час будівництва, має бути заповнена відповідним матеріалом з якого сформовано шар насипу. Забороняється вирівнювати колійність зрізанням нерівностей, оскільки це може зменшити проектну товщину шару грунтового насипу над полотном геотекстилю, і як наслідок – зменшити міцнісні характеристики всієї конструкції.
Засипання колії після ущільнення шару на слабких основах