Технологія укладання решітки Armatex RSR для армування асфальтобетонних шарів

Технологія укладання решітки Armatex RSR для армування асфальтобетонних шарів

Технологія укладання решітки Armatex RSR для армування асфальтобетонних шарів

Зберігання та транспортування:

Рулони матеріалу необхідно зберігати на сухій, чистій та рівній поверхні. Слід уникати намокання армуючого матеріалу Armatex ® RSR. Для запобігання намоканню нижніх рядів матеріалу їх необхідно складувати на дерев’яних піддонах або під нижній ряд рулонів підкладати кілька дерев’яних брусів.

Допустима кількість рулонів покладених один на одного не повинна суперечити вимогам виробника і не перевищувати 5 рядів. Для запобігання перелому жорсткої серцевини, на яку намотана георешітка (пластикова труба діаметром 110мм) рулони заборонено складувати навхрест. Також для збереження цілісності серцевини при навантаженні-розвантаженні необхідно використовувати траверсу.

 Рулони грат  Armatex ® RSR  поставляються упакованими в два шари чорної водонепроникної поліетиленової плівки, яка стабілізована від дії ультрафіолетового випромінювання. Плівка призначена для захисту матеріалу від атмосферних впливів, пошкоджень у процесі транспортування та складування на будівельному майданчику. Розриви заводського пакування в процесі вантажно-розвантажувальних робіт повинні бути ліквідовані. Заводське пакування необхідно знімати з рулонів безпосередньо перед початком виконання робіт.

Основні технологічні операції.

Використання в асфальтобетонних шарах дорожнього одягу армуючих грат  Armatex ® RSR  не вносить особливих змін до традиційної технології виконання робіт. Роботи з влаштування асфальтобетонних покриттів армованих композитними матеріалами Armatex ® RSR необхідно проводити за типовими технологічними картами, які включають наступні основні операції:

  • – Підготовка підстави,
  • – Розлив органічного в’яжучого (бітумна емульсія),
  • – Укладання та закріплення армуючого матеріалу,
  •  – Влаштування асфальтобетонного шару покриття.

Величину змінної захватки визначають за продуктивністю провідної машини – асфальтоукладача, причому, бажано, щоб захватка була кратною довжиною полотна матеріалу в рулоні (стандартна довжина полотна в рулоні становить 100м).

Продуктивність укладання армуючого матеріалу  Armatex ® RSR  повинна бути не нижчою за швидкість пристрою асфальтобетонного шару.

Підготовка основи під укладання решітки Armatex® RSR .

Основа має забезпечувати якісне зчеплення асфальтобетонних шарів. Для цієї мети основа повинна бути ретельно відремонтована, бути сухою, очищеною механічною щіткою від розмітки, нафтопродуктів, піску, пилу, бруду, гравію та води, а також іншого будівельного сміття. Сітки тріщин на асфальтобетонному покритті типу «крокодилова шкіра» повинні бути відремонтовані шляхом повної заміни на всю глибину зруйнованого асфальтобетонного шару.

Очищення поверхні та герметизації тріщин - фото 1

Очищення поверхні та герметизуючі тріщин

Якість основи має бути таким, щоб армуючий матеріал  Armatex ® RSR  не деформувався через нерівності (полотна матеріалу повинні розташовуватися максимально паралельно асфальтобетонним шарам дорожнього одягу). Так само стан основи має забезпечувати максимально рівномірну витрату бітумної емульсії поверхнею.

Додатково необхідно очистити узбіччя дороги від пророслої рослинності, залишених після зимового утримання дороги сипучих матеріалів та інших матеріалів, які будуть перешкоджати швидкому відводу води від поверхні дороги.

Усі нерівності на асфальтобетонному шарі основи мають бути зрізані або заповнені сумішшю на бітумній основі. Нерівності розміром більше 10мм, які виникли у процесі фрезерування, необхідно вирівняти та очистити від сміття.

У разі попереднього фрезерування асфальтобетонного покриття, коли на поверхні залишаються значні поздовжні борозни, армуючий композитний матеріал  Armatex ® RSR  необхідно укладати на тонкий асфальтобетонний шар, що вирівнює.

Тріщини, які є на поверхні основи, шириною менше 3мм попередньої обробки не вимагають їх, тільки необхідно очистити від пилу та бруду. Перед укладанням армуючої решітки поперечні тріщини шириною більше 3мм і поздовжні тріщини більше 3м та шириною більше 5мм повинні бути очищені та розроблені дисковою фрезою з наступним заповненням асфальтобетоном або бітумною мастикою.

Розлив органічного в'яжучого - фото 1Розлив органічного в’яжучого.

Для забезпечення якісного зчеплення асфальтобетонних шарів необхідно рівномірно нанести підгрунтовку з бітумної емульсії, яка швидко розпадається, з місткістю бітуму 60… 65 % у кількості, яка необхідна для повного просочування армуючого композиту  Armatex ® RSR  без надлишку (від 0,20 л/  м 1,3 л/м 2 ).

Бітумна емульсія повинна бути рівномірно нанесена, тому для її розподілу необхідно використовувати автогудронатор з форсунками.

Температура бітумної емульсії при розподілі поверхнею має перевищувати 70  0 З, а температура повітря має бути щонайменше 15  0 З. Ширина розподілу бітумної емульсії має на 0,15…0,20м перевищувати ширину полотна армуючого матеріалу.

Укладання армуючих георешіток.

Для кращого приклеювання полотна до основи та просочення підкладки бітумною емульсією, укладання решіток  Armatex ® RSR  можна починати відразу після розподілу в’яжучого.

Рулони матеріалу можуть розкочуватися або вручну або за допомогою траверси, яка може навішуватися на ківш фронтального навантажувача.

Траверса для розкочування матеріалу - фото 1   Траверса для розкочування матеріалу - фото 2

Траверса для розкочування матеріалу

Матеріал повинен розкочуватися без хвиль і складок. Хвилі, які утворюються, необхідно вирівняти, а складки, що утворюються, необхідно підрізати за допомогою ножа і укласти матеріал один на один.

Можливе додаткове кріплення матеріалу до основи за допомогою металевих дюбелів довжиною 5см з великим капелюшком або шайбою. Механічне кріплення дюбелями зазвичай виконують на початку рулону і по краях з кроком 1,5…2,0м.

Дюбель для закріплення полотна до основи - фото 1

Дюбель для закріплення полотна до основи

Для кращого просочення підкладки матеріалу бітумною емульсією, після укладання полотен можна виконати їх прикочування за допомогою середньої пневмоколісної ковзанки за один прохід по одному сліду.

При температурі покриття вище 35  0 С укладання армуючого матеріалу необхідно виконувати захватками по 30 … 35м, так як емульсія швидко розпадається і не забезпечуватиме якісне просочення підкладки матеріалу.   

Враховуючи складність точного розподілу норми витрати емульсії, доцільно виконувати її коригування за зовнішніми ознаками в залежності від інтенсивності зафарбовування сліду, що залишається на поверхні армуючого матеріалу, після його укладання та проїзду по ньому автомобіля або пневмоколісної ковзанки. При правильній витраті емульсії колія має інтенсивний темно-коричневий колір, при надлишку витрати емульсії на поверхні матеріалу з’являється відблиск і спостерігається прилипання полотна до колес автосамоскидів, при недостатньому розливі колію від проїзду автомобіля має слабкий бурий відтінок.

Нахльост по ширині полотна георешітки повинен становити не більше 10…15см, а по довжині полотна не більше 20…30см. Оскільки в місцях нахлестов матеріал покладений у два шари може виникнути необхідність додаткового розливу емульсії безпосередньо по довжині стиків. Місця стиків також можуть за необхідності додатково кріпитись за допомогою металевих дюбелів.

При укладанні паралельно декількох полотен, необхідно уникати появи поздовжнього нахльосту (по довжині полотна) в зоні можливої ​​смуги накату транспортних засобів, або на стиках асфальтобетонного шару який влаштовується одночасно декількома асфальтоукладачами які рухаються паралельно, або одним асфальтоукладачем. декілька разів. Тобто стик окремих смуг укладання асфальтобетонної суміші не повинен збігатися з поздовжнім стиком окремих полотен  Armatex RSR .

Поверхневий (неглибокий) ремонт поперечних тріщин з використанням решітки  Armatex ® RSR  використовують для зменшення розвитку відрощених тріщин у новому асфальтобетонному шарі покладеного поверх старого покриття.

Локальне та суцільне армування сітки тріщин - фото 1   Локальне та суцільне армування сітки тріщин - фото 2

Локальне та суцільне армування сітки тріщин

Для попередження появи відбитих тріщин можна використовувати як окремі смуги армуючої решітки, коли на поверхні є окремі поздовжні або поперечні тріщини, так і використовувати цільне полотно, коли поверхня покрита сіткою тріщин.

При локальному армуванні окремих тріщин мінімальна ширина полотна повинна становити 1,0м, по 0,5м в кожну сторону від тріщини. При армуванні сітки тріщин, армуюче полотно має заходити не менше ніж на 1,0 м у кожну сторону від площі сітки тріщин.

Ремонт, залежно від стану існуючого покриття, глибини та кількості тріщин, можна виконувати як із попереднім фрезеруванням так і без. При використанні фрезерування необхідно звертати увагу на стан основи після роботи фрези. Покриття обов’язково необхідно очистити від пилу та бруду, а так само при глибоких борознах від фрези необхідно влаштувати тонкий шар, що вирівнює з асфальтобетону.

Укладання асфальтобетонної суміші - фото 1Укладання асфальтобетонної суміші.

Влаштування асфальтобетонного покриття здійснюється за типовою технологією, звертаючи увагу на якість укладання армуючих полотен решітки  Armatex ® RSR  та регулюючи режим руху транспортних засобів, які підвозять асфальтобетонну суміш.

Заборонено укладати армуючий матеріал на основу зі значною кількістю тріщин з нестійкими краями, які обламуються та фарбуються у процесі виконання робіт. Роботи необхідно виконувати виключно за сухої погоди. Забороняється укладати матеріал мокрим, укладати на мокру поверхню або залишати полотна без перекриття асфальтобетонним шаром.

Режим руху автомобілів, які підвозять асфальтобетонну суміш, повинен регулюватися так, щоб максимально виключити зсув, пошкодження або забруднення полотен армуючого матеріалу. Розвороти автомобілів, які доставляють асфальтобетонну суміш до асфальтоукладача, повинні виконуватися за межами ділянки покритої гратами  Armatex ® RSR , а заїзд і виїзд на армуючий матеріал повинен виконуватися по одній і тій же колії, тобто всі автомобілі повинні рухатися слідом у слід.

Асфальтобетонний шар можна влаштовувати відразу після укладання полотен решітки  Armatex ® RSR  та повного розпаду емульсії. Про розпад емульсії можна судити, коли її колір із коричневого переходить у чорний.

Мінімальна товщина асфальтобетонного шару поверх ґрат має становити 7см. На ділянках зі значними поздовжніми ухилами понад 40 об / оо …50 об / оо  (протяжні спуски та підйоми, а також у місцях розгону-гальмування автомобілів (місця перед світлофорами, зупинки, перехідно-швидкісні смуги тощо) від використання георешіток для армування асфальтобетонних шарів слід відмовитися, оскільки застосування матеріалу може вплинути на силу зчеплення між окремими асфальтобетонними шарами.

Для запобігання прилипання полотен армуючого матеріалу до колес автомобілів, по поверхні полотна решітки можна розсипати асфальтобетонну суміш за допомогою лопат, це зменшить площу контакту колеса автомобіля та армуючого полотна.

Ущільнення асфальтобетонних шарів виконується за звичайною технологією. Проїзд гладковальцевих котків із металевими вальцями по поверхні полотна решітки заборонено. Рух безпосередньо по поверхні покладеного полотна решітки армуючої можливе тільки для машин на пневмоходу, а так само асфальтоукладачам.

Armatex® RSR (Арматекс РСР) – тканий композитний матеріал для армування асфальтобетонних покриттів автомобільних шляхів та покриттів аеродромів. Матеріал є з'єднанням георешітки з високоміцних поліефірних (поліестерових PET) ниток і дуже тонкого нетканого геотекстильного полотна з поліпропілену, який розплавляється під температурою асфальтобетонної суміші.