Дорожнє будівництво

Дорожнє будівництво

Метою армування асфальтобетонних шарів синтетичними матеріалами Armatex®RSR є перерозподіл напруг, що виникають у дорожньому одязі для підвищення терміну служби монолітного асфальтобетонного шару. У дорожньому будівництві георешітка Armatex®RSR застосовується як при новому будівництві автомобільних доріг, так і при ремонтах та реконструкції доріг.
При ремонтах та реконструкціях автодоріг армуючий матеріал Armatex®RSМ застосовується для запобігання появі відбитих тріщин у новому асфальтобетонному покритті, що укладається поверх старого з тріщинами. При цьому матеріал застосовується у вигляді окремих смуг укладених поверх поздовжніх і поперечних тріщин або укладається окремими полотнами поверх сітки тріщин.
Георешітки Armatex®G можуть застосовуватися як при новому будівництві автомобільних доріг, так і при їх реконструкціях. При реконструкції георешітки можуть використовуватися для розширення існуючих насипів з мінімальним збільшенням займаної площі на підставі насипу.
Широко застосовується армування георешітками Armatex®М зернистих основ конструкцій дорожнього одягу автомобільних доріг та різноманітних парковок. Через просідання в зернистих шарах основи дорожнього одягу можуть виникати деформації на поверхні асфальтобетонних шарів покриття. Застосування георешіток Armatex®М дозволить обмежити вдавлювання зернистих шарів підстилаючі шари основи, а також значно збільшити стійкість цих шарів до зсуву.
Дуже ефективним є застосування георешіток для армування зернистих шарів конструкцій дорожнього одягу на ділянках крутих підйомів або спусків дороги. У цьому випадку георешітка крім армування щебеневого шару перешкоджатиме його зсуву, оскільки на ділянках спуску або підйому автомобільної дороги на шари основи передаються значні зусилля зсуву.
Широко застосовується армування жорсткими георешітками Tenax®3Dgrid зернистих основ конструкцій дорожніх одягів автомобільних доріг та різноманітних парковок. За рахунок збільшеного розміру осередку та потовщеного ребра георешітка ідеально підходить для армування щебеневих шарів фракцією до 70мм.
Використання тканого високоміцного геотекстилю Kortex®GT є одним з найефективніших методів підвищення несучої здатності, насамперед там, де механічні властивості місцевого ґрунту не можуть забезпечити необхідний рівень стабільності та стійкості насипу. Основною функцією тканого гетекстилю в дорожньому будівництві є підвищення несучої здатності слабких основ при спорудженні ґрунтових насипів автомобільних доріг або залізничних колій.
Протиерозійний геомат Enkamat® як у дорожньому будівництві, так і в інших напрямках застосовується суто для протиерозійного захисту всіляких схилів та поверхонь водної та вітрової ерозії. У дорожньому будівництві геомат застосовується для захисту укосів виїмок і насипів автомобільних і залізниць, а також захисту відкосів транспортних розв'язок.
Жорсткі екструдовані георешітки Tenax®TT відносяться до одновісних, тобто матеріал сприймає зусилля, що розтягують, тільки в одному напрямку чим і обумовлюється застосування даного геосинтетичного матеріалу в дорожньому будівництві. Основними областями застосування даної георешітки є армування укосів і спорудження різноманітних армогрунтових консрукцій (армогрунтових підпірних стін), а також стін із застосуванням бетонних облицювальних блоків типу T-block.
Завдяки своїм унікальним характеристикам геотекстиль Typar®SF може у дорожніх конструкціях виконувати функції зміцнення (стабілізації), поділу різнофракційних матеріалів, а також служити як фільтр у дренажних конструкціях.
Геотекстиль Tipptex®BS крім механічного скріплення піддається наступному термічному скріпленню з двох сторін, що надає матеріалу унікальних властивостей, що поєднують характеристики термічно і механічно скріплених геотекстилів. Геотекстилі вироблені за нетканою технологією при будівництві та ремонті автомобільних доріг, а також інших об'єктів дорожньої інфраструктури, можуть виконувати цілу низку функцій тому вони мають найширше застосування.
Габіонні конструкції, призначені для захисту земляного полотна від небезпечних геологічних процесів (ерозії, осипів, повеней, селів, лавин, зсувів тощо), відносяться до підтримуючих та захисних геотехнічних та гідротехнічних пристроїв та конструкцій.
Асфальтобетон за своїми властивостями має низьку міцність на розтягування, результатом чого є утворення тріщин і колеєутворення на його поверхні через навантаження від транспортних засобів. Ці деформації та руйнування призводять до зменшення міцності та скорочення терміну експлуатації дорожнього покриття.
Основа має бути підготовлена ​​перед початком укладання полотен геотекстилю Typar®SF, не містити брил і кам'яних матеріалів (розміром понад 70...120 мм), коріння дерев, будівельного сміття тощо. для запобігання пошкодженню матеріалу під час його гуркоту
Рулон георешітки повинен бути укладений і розкачаний максимально рівно. Хвилі та складки необхідно розрівнювати підтягуванням країв з їх подальшим кріпленням до основи за допомогою металевих нагелів з кроком 2,0…2,5м.
Як матеріал засипки геосинтетичної обойми необхідно віддавати перевагу дренуючим матеріалам і грунтам (пісок, піщано-гравійна суміш, супісь). Крупнозернисті матеріали, такі як однофракційний щебінь, як матеріал перекриття
Якщо поверхня укосу складається з неродючого ґрунту (глина, пісок) то необхідно попередньо нанести шар рослинного ґрунту завтовшки 15...20см з подальшим ущільненням цього шару ручними трамбуваннями або ручними катками.Товщина рослинного
Двохосна жорстка георешітки мають однакові силові характеристики як по довжині так і по ширині рулону, тому для армування зернистих шарів дорожнього одягу або підвищення несучої здатності слабких основ полотна георешітки можуть укладатися як паралельно, так і перпендикулярно осі земляного полотна.
Окремі полотна георешітки допускається не з'єднувати/зв'язувати механічно між собою для запобігання зміщенню одного полотна щодо іншого в процесі засипки зернистим матеріалом, оскільки через значне зчеплення кам'яного матеріалу з полотном георешітки на поверхні можуть виникати хвилі, які через з'єднання можуть передаватися на сусідні полотна. георешітки.
Основа має забезпечувати якісне зчеплення асфальтобетонних шарів. Для цієї мети основа повинна бути ретельно відремонтована, бути сухою, очищеною механічною щіткою від розмітки, нафтопродуктів, піску, пилу, бруду, гравію та води, а також іншого будівельного сміття.
При локальному армуванні окремих тріщин мінімальна ширина полотна повинна становити 1,0м, по 0,5м в кожну сторону від тріщини. При армуванні сітки тріщин, армуюче полотно має заходити не менше ніж на 1,0 м у кожну сторону від площі сітки тріщин.
При використанні знімної опалубки металеві торцеві упори влаштовують з кроком 2,0м. Дерев'яні щити опалубки повинні мати висоту відповідно до розрахункової висоти шару ґрунту над георешіткою. Найчастіше ця висота становить 0,4…0,6м. При використанні знімної опалубки необхідно мати її у двох достатніх комплектах для однієї захватки. Один комплект для першого армованого шару, а другий наступного.
Для формування торцевої частини армованого укосу можна використовувати тимчасову опалубку знімну (наприклад, з дерева або металу), а так само можна використовувати постійну втрачену опалубку з металевих зварних сіток. При використанні знімної опалубки металеві торцеві упори влаштовують з кроком 2,0м. Дерев'яні щити опалубки повинні мати висоту відповідно до розрахункової висоти шару ґрунту над георешіткою. Найчастіше ця висота становить 0,4…0,6м.
Жорстка георешітка Tenax®TT є одновісною (сприймає напруги, що розтягують, тільки в одному напрямку), тому при армуванні укосів або пристрої армогрунтових підпірних стін георешітка укладається тільки в поперечному напрямку (перпендикулярно до осі земляного полотна).
Блоки, в яких анкеряться полотна георешітки Tenax®TT, у верхній своїй частині мають спеціальні поглиблення, куди укладається георешітка з одягненими кліпсами (коннекторами), а в інших блоках у верхній частині знаходиться виступ (зуб). У нижній частині кожного блоку є відповідне заглиблення (паз), в яке входить або георешітка з кліпсами (коннекторами), або виступ від нижче розташованого блоку.