У Нідерландах велосипеди з’явилися з 1870 року та швидко стали основним видом транспорту. До 1920 року їхня частка у транспортному потоці становила 75%. Розбрат велосипедистів з іншими учасниками дорожнього руху ще століття тому привели до ідеї розділити дорогу для різних видів транспорту та пішоходів. 1 січня 1900 року у Каліфорнії було відкрито першу частину платної автомагістралі Пасадена-Лос-Анджелес. Згідно з проектом, велодоріжка мала протягнутися на 10 км і з’єднати Пасадену, тоді ще передмістя Лос-Анджелеса, з міським районом Хайленд Парк. Частину доріжки було відкрито 1900 року. Вона мала довжину два кілометри і була вимощена сосновими плитками. Доріжка обладнана джерелами штучного освітлення. Проїзд нею був платним і в один кінець коштував $0.1.
Однією з найвідоміших трансконтинентальних велодоріжок Європи є Рейнська велосипедна доріжка. Її довжина становить 1230 км, маршрут проходить через витоки річки Рейн у Швейцарських Альпах до гирла річки Нідерландах.
На території України розробка веломаршрутів розпочалася у 2008 році. Міські держадміністрації разом із учасниками велоруху розробляють та затверджують перелік вулиць для облаштування велосипедних смуг та доріжок у складі міських схем велосипедних маршрутів. Як наслідок, до кінця 2012 року з’явилися велодоріжки у Києві, Львові, Одесі, Маріуполі, Вінниці та інших містах. У вересні 2015 року у Києві було відкрито велосипедний маршрут «Троєщина – Європейська площа». Він проходить по проспекту Генерала Ватутіна, Московському мосту, Труханівській вулиці, Парковому мосту, схилах Хрещатого парку, Володимирського узвозу, Європейській площі. Більшість існуючих велодоріжок в Україні є поєднаними з тротуаром (велопішохідні доріжки) або для них виділяються смуги на проїжджій частині шляхом нанесення відповідної розмітки.
У 2015 році в Харкові з ініціативи велосипедистів та за підтримки мера міста розпочалася реалізація проекту з будівництва першої сучасної велодоріжки. Велодоріжка довжиною сім кілометрів є асфальтованою дорогою шириною 3 м з центральною розміткою. Важливим фактором є те, що велодоріжка проходить за межами Білогородського шосе. У проекті враховано всі європейські норми та правила. Уздовж доріжки передбачені місця для паркування та зупинки для відпочинку велосипедистів.
Однією з найважливіших вимог при проектуванні велодоріжки було зберегти дерева, які тут ростуть уздовж Білогородського шосе, і водночас захистити конструкцію велодоріжки від пошкоджень кореневою системою.
Для вирішення цього завдання проектом було передбачено застосування у конструкції між шаром піску та щебеню, термічно скріпленого геотекстилем Typar SF 56 . За рахунок унікальної структури пор цей матеріал перешкоджає проростанню коріння дерев і кущів. Зважаючи на те, що більша частина велодоріжки проходить у виїмці, яку утворила насип Білогородського шосе, необхідно було зберегти дренажні властивості щебеневого шару велодоріжки шляхом поділу шару піску і щебеню, оскільки відведення води з проїжджої частини Білогородського шосе частково здійснюється. доріжки.
Якщо основа слабка та надмірно зволожена, то матеріал основи може легко проникати в міжзерновий простір щебеневого шару або навпаки – матеріал щебеневого шару може легко втискатись у підстилкову основу. При взаємопроникненні дрібно- і крупнозернистих фракцій перші починають виконувати роль мастила між великими частинками, що може суттєво знизити їхню міцність на зміщення. Такий ефект особливо проявляється під впливом динамічних навантажень. Тому розподіл є важливим для забезпечення проектної товщини шару несучої основи конструкції.
Розділяючий геотекстиль Typar SF 56 у конструкції виконує три близькі функції:
Поділ можуть забезпечити більшість геотекстилів, але найбільш ефективним є нетканий термічно скріплений геотекстиль TyparSF , який має достатню міцність на деформацію, щоб витримувати будівельні навантаження, необхідні фільтраційні якості та значний ресурс довговічності (потенціал енергії абсорбції).
Ми використовуємо файли cookie та інші подібні технології для покращення вашого досвіду на сайті, аналізу трафіку та надання персоналізованих пропозицій. Продовжуючи користуватися сайтом (наприклад, закривши це повідомлення або прокрутивши сторінку), ви погоджуєтеся з обробкою ваших персональних даних та використанням файлів cookie, як описано в нашій Політиці конфіденційності.