Дорожнє будівництво
Метою армування асфальтобетонних шарів синтетичними матеріалами Armatex® є перерозподіл напруг, що виникають у дорожньому одязі для підвищення терміну служби монолітного асфальтобетонного шару. У дорожньому будівництві АСМ Armatex® застосовується як при новому будівництві автомобільних доріг, так і при ремонті та реконструкції доріг.
При ремонті та реконструкції доріг армуючий матеріал Armatex® застосовується для запобігання появі відображених тріщин у новому асфальтобетонному покритті, що укладається поверх старого з тріщинами. При цьому матеріал застосовується у вигляді окремих смуг укладених поверх поздовжніх і поперечних тріщин або укладається окремими полотнами поверх сітки тріщин.
Геоґратку Armatex® G можна застосовувати як при новому будівництві автомобільних доріг, так і при їх реконструкції. При реконструкції геоґратку можуть використовувати для розширення існуючих насипів з мінімальним збільшенням площі по основі насипу.
Широко застосовується армування геоґратками Armatex® М зернистих основ конструкцій дорожнього одягу автомобільних доріг та різноманітних місць для паркування. Через просідання в зернистих шарах основи дорожнього одягу можуть виникати деформації на поверхні асфальтобетонних шарів покриття. Застосування геоґраткок Armatex® М дозволить обмежити вдавлювання зернистих шарів у підстилаючі шари основи, а також значно збільшити стійкість цих шарів до зсуву.
Дуже ефективним є застосування геоґраток для армування зернистих шарів конструкцій дорожнього одягу на ділянках крутих підйомів або схилів дороги. У цьому випадку геоґратка крім армування щебеневого шару перешкоджатиме його зсуву, оскільки на ділянках схилу або підйому автомобільної дороги на шари основи передаються значні зусилля зсуву.
Широко застосовується армування жорсткими геоґратками Tenax® 3D Grid XL зернистих основ конструкцій дорожніх одягів автомобільних доріг та різноманітних місць паркування. За рахунок збільшеного розміру комірок та потовщення ребра геоґратка ідеально підходить для армування щебеневих шарів фракцією до 70 мм.
Використання тканого високоміцного геотекстилю Kortex® GT є одним із найефективніших методів підвищення несучої здатності, насамперед там, де механічні властивості місцевого ґрунту не можуть забезпечити необхідний рівень стабільності та стійкості насипу. Основною функцією тканого гетекстилю в дорожньому будівництві є підвищення несучої здатності слабких основ при спорудженні ґрунтових насипів автомобільних доріг або залізничних колій.
Протиерозійний геомат Enkamat® як у дорожньому будівництві, так і в інших напрямках застосовується суто для протиерозійного захисту схилів та поверхонь від водної та вітрової ерозії. У дорожньому будівництві геомат застосовується для захисту укосів виїмок і насипів автомобільних доріг і залізниць, а також захисту відкосів транспортних розв'язок.
Жорсткі екструдовані геоґратки Tenax® TT відносяться до одновісних, тобто матеріал сприймає зусилля, що розтягують, тільки в одному напрямку чим і обумовлюється застосування даного геосинтетичного матеріалу в дорожньому будівництві. Основними областями застосування даної геоґратки є армування укосів і спорудження різноманітних армоґрунтових конструкцій (армоґрунтових підпірних стін), а також стін із застосуванням бетонних облицювальних блоків типу T-block.
Завдяки своїм унікальним характеристикам геотекстиль Typar® SF у дорожніх конструкціях може виконувати функції зміцнення (стабілізації), розділення різнофракційних матеріалів, а також служити як фільтр у дренажних конструкціях.
Геотекстиль Tipptex® BS крім механічного скріплення піддається наступному термічному скріпленню з двох сторін, що надає матеріалу унікальних властивостей, що поєднують характеристики термічно і механічно скріплених геотекстилів. Геотекстилі вироблені за нетканою технологією при будівництві та ремонті автомобільних доріг, а також інших об'єктів дорожньої інфраструктури, можуть виконувати цілу низку функцій тому вони мають найширше застосування.
Габіонні конструкції, призначені для захисту земляного полотна від небезпечних геологічних процесів (ерозії, завалів, повеней, селів, лавин, зсувів тощо), відносяться до підтримуючих та захисних геотехнічних та гідротехнічних пристроїв та конструкцій.
Асфальтобетон за своїми властивостями має низьку міцність на розтяг, результатом чого є утворення тріщин і колій на його поверхні через навантаження від транспортних засобів. Ці деформації та руйнування призводять до зменшення міцності та скорочення терміну експлуатації дорожнього покриття.
Основа має бути підготовлена ​​перед початком вкладання полотен геотекстилю Typar® SF: не містити брил і кам'яних матеріалів (розміром понад 70...120 мм), коріння дерев, будівельного сміття тощо – для запобігання пошкодженню матеріалу під час розкочування.
Рулон геоґратки повинен бути вкладений і розкочений максимально рівно. Хвилі та складки необхідно розрівнювати підтягуванням країв з їх подальшим кріпленням до основи за допомогою металевих нагелів з кроком 2,0…2,5 м.
В якості матеріалу засипки геосинтетичної обойми необхідно віддавати перевагу дренуючим матеріалам і грунтам (пісок, піщано-гравійна суміш, супісь). Крупнозернисті матеріали, такі як однофракційний щебінь застосовувати в якості матеріалу перекриття.
Якщо поверхня укосу складається з неродючого ґрунту (глина, пісок), то необхідно попередньо нанести шар рослинного ґрунту товщиною 15...20 см з подальшим ущільненням цього шару ручним трамбуванням або ручними катками.
Двоосна жорстка геоґратка має однакові силові характеристики як по довжині так і по ширині рулону, тому для армування зернистих шарів дорожнього одягу або підвищення несучої здатності слабких основ полотна геоґратки можуть вкладатися як паралельно, так і перпендикулярно осі земляного полотна.
Окремі полотна геоґратки допускається не з'єднувати/зв'язувати механічно між собою для запобігання зміщенню одного полотна щодо іншого в процесі засипки зернистим матеріалом, оскільки через значне зчеплення кам'яного матеріалу з полотном геоґратки на поверхні можуть виникати хвилі, які через з'єднання можуть передаватися на сусідні полотна геоґратки.
Основа має забезпечувати якісне зчеплення асфальтобетонних шарів. Для цієї мети основа повинна бути ретельно відремонтована, бути сухою, очищеною механічною щіткою від розмітки, нафтопродуктів, піску, пилу, бруду, гравію та води, а також іншого будівельного сміття.
Технологія вкладання армуючого синтетичного матеріалу Armatex® RSM для армування асфальтобетонних шарів
При локальному армуванні окремих тріщин мінімальна ширина полотна повинна становити 1,0…0,5 м в кожну сторону від тріщини. При армуванні сітки тріщин, армуюче полотно має заходити не менше ніж на 1,0 м у кожну сторону від площі сітки тріщин.
При використанні знімної опалубки металеві торцеві упори влаштовують з кроком 2,0 м. Дерев'яні щити опалубки повинні мати висоту відповідно до розрахункової висоти шару ґрунту над геоґраткою. Найчастіше ця висота становить 0,4…0,6 м. При використанні знімної опалубки необхідно мати її у двох достатніх комплектах для однієї захватки. Один комплект для першого армованого шару, а другий для наступного.
Для формування торцевої частини армованого укосу можна використовувати тимчасову опалубку (наприклад, з дерева або металу), а так само можна використовувати постійну втрачену опалубку з металевих зварних сіток. При використанні знімної опалубки металеві торцеві упори влаштовують з кроком 2,0 м. Дерев'яні щити опалубки повинні мати висоту відповідно до розрахункової висоти шару ґрунту над геоґратою. Найчастіше ця висота становить 0,4…0,6 м.
Жорстка геоґратка Tenax® TT є одновісною (сприймає напругу розтягу тільки в одному напрямку), тому при армуванні укосів або влаштуванні армоґрунтових підпірних стін геоґратка вкладається тільки в поперечному напрямку (перпендикулярно до осі земляного полотна).
Блоки, в яких анкеряться полотна геоґратки Tenax® TT, у верхній своїй частині мають спеціальні поглиблення, куди вкладається геоґратка з одягненими кліпсами (коннекторами), а в інших блоках у верхній частині знаходиться виступ (зуб). У нижній частині кожного блоку є відповідне заглиблення (паз), в яке входить або геоґратка з кліпсами (коннекторами), або виступ від нижче розташованого блоку.