Зберігання та транспортування:
Рулони матеріалу необхідно зберігати на сухій, чистій та рівній поверхні. Слід уникати намокання армуючого синтетичного матеріалу Armatex®RSR. Для запобігання намоканню нижніх рядів матеріалу їх необхідно складати на дерев’яних піддонах або під нижній ряд рулонів підкладати кілька дерев’яних брусів.
Допустима кількість рулонів покладених один на другий не повинна суперечити вимогам виробника і не перевищувати 5 рядів. Для запобігання перелому жорсткої серцевини, на яку намотана геоґратка (пластикова труба діаметром 110 мм) рулони заборонено складати навхрест. Також для збереження цілісності серцевини при навантаженні-розвантаженні необхідно використовувати траверси.
Рулони армуючого синтетичного матеріалу Armatex®RSR поставляються упакованими в два шари чорної водонепроникної поліетиленової плівки, яка стабілізована від дії ультрафіолетового випромінювання. Плівка призначена для захисту матеріалу від атмосферних впливів, пошкоджень у процесі транспортування та складання на будівельному майданчику. Розриви заводського пакування в процесі вантажно-розвантажувальних робіт повинні бути ліквідовані. Заводське пакування необхідно знімати з рулонів безпосередньо перед початком виконання робіт.
Основні технологічні операції.
Використання в асфальтобетонних шарах дорожнього одягу армуючих синтетичних матеріалів Armatex®RSR не вносить особливих змін до традиційної технології виконання робіт. Роботи з влаштування асфальтобетонних покриттів армованих композитними матеріалами Armatex®RSR необхідно проводити за типовими технологічними картами, які включають наступні основні операції:
- підготовка основи,
- розлив органічного в’яжучого (бітумна емульсія),
- вкладання та закріплення армуючого матеріалу,
- влаштування асфальтобетонного шару покриття.
Величину змінної захватки визначають за продуктивністю провідної машини – асфальтоукладача, причому, бажано, щоб захватка була кратною довжині полотна матеріалу в рулоні (стандартна довжина полотна в рулоні становить 100м).
Продуктивність укладання армуючого матеріалу Armatex®RSR повинна бути не нижчою за швидкість влаштування асфальтобетонного шару.
Підготовка основи під укладання армуючого синтетичного матеріалу Armatex®RSR.
Основа має забезпечувати якісне зчеплення асфальтобетонних шарів. Для цього основа повинна бути ретельно відремонтована, бути сухою, очищеною механічною щіткою від розмітки, нафтопродуктів, піску, пилу, бруду, гравію та води, а також іншого будівельного сміття. Сітки тріщин на асфальтобетонному покритті типу «крокодиляча шкіра» повинні бути відремонтовані шляхом повної заміни зруйнованого асфальтобетону на всю глибину.
Очищення поверхні та герметизація тріщин
Якість основи має бути такою, щоб армуючий синтетичний матеріал Armatex®RSR не деформувався через нерівності (полотна матеріалу повинні розташовуватися максимально паралельно асфальтобетонним шарам дорожнього одягу). Так само стан основи має забезпечувати максимально рівномірну витрату бітумної емульсії на поверхні.
Додатково необхідно очистити узбіччя дороги від рослинності, залишених після зимового утримання дороги сипучих матеріалів та інших матеріалів, які будуть перешкоджати швидкому відводу води від поверхні дороги.
Усі нерівності на шарі асфальтобетону основи мають бути зрізані або заповнені сумішшю на бітумній основі. Нерівності розміром більше 10 мм, які виникли у процесі фрезерування, необхідно вирівняти та очистити від сміття.
У разі попереднього фрезерування асфальтобетонного покриття, якщо на поверхні залишаються значні поздовжні борозди, армуючий композитний матеріал Armatex RSR необхідно вкладати на тонкий вирівнюючий асфальтобетонний шар.
Тріщини, які є на поверхні основи, шириною менше 3 мм попередньої обробки не вимагають; їх тільки необхідно очистити від пилу та бруду. Перед вкладанням армуючого синтетичного матеріалу поперечні тріщини шириною більше 3мм і поздовжні тріщини довжиною більше 3 м та шириною більше 5 мм повинні бути очищені та розроблені дисковою фрезою з наступним заповненням асфальтобетоном або бітумною мастикою.
Розлив органічного в’яжучого.
Для забезпечення якісного зчеплення асфальтобетонних шарів необхідно рівномірно нанести підґрунтовку з бітумної емульсії, яка швидко розпадається, з місткістю бітуму 60…65 % у кількості, яка необхідна для повного просочування армуючого композиту Armatex®RSR без надлишку (від 0,81 л/м2 до 1,3 л/м2).
Бітумна емульсія повинна бути рівномірно нанесена, тому для її розподілу необхідно використовувати автогудронатор з форсунками.
Температура бітумної емульсії при розподілі по поверхні має перевищувати 70 0С, а температура повітря має бути щонайменше 15 0С. Ширина розподілу бітумної емульсії має на 0,15…0,20 м перевищувати ширину полотна армуючого матеріалу.
Вкладання армуючого синтетичного матеріалу.
Для кращого приклеювання полотна до основи і просочування підкладки бітумною емульсією, вкладання армуючого синтетичного матеріалу Armatex®RSR можна починати відразу після розподілу в’яжучого.
Рулони матеріалу можуть розкочуватися або вручну або за допомогою траверси, яка може кріпитися на ківш навантажувача.
Траверса для розкочування матеріалу
Матеріал повинен розкочуватися без хвиль і складок. Хвилі, які утворюються, необхідно вирівняти, а складки, що утворюються, необхідно підрізати за допомогою ножа і вкласти матеріал один на інший.
Можливе додаткове кріплення матеріалу до основи за допомогою металевих дюбелів довжиною 5 см з великим капелюшком або шайбою. Механічне кріплення дюбелями зазвичай виконують на початку рулону і по його краях з кроком 1,5…2,0 м.
Дюбель для закріплення полотна до основи
Для кращого просочення підкладки матеріалу бітумною емульсією, після вкладання полотен можна виконати їх прикатку за допомогою середнього пневмоколісного котка за один прохід по одному сліду.
При температурі покриття вище 35 0С вкладання армуючого матеріалу необхідно виконувати захватками по 30…35 м, так як емульсія швидко розпадається і не забезпечує якісне просочення підкладки матеріалу.
Враховуючи складність точного розподілу норми витрати емульсії, доцільно виконувати її коригування за зовнішніми ознаками в залежності від інтенсивності зафарбовування сліду, що залишається на поверхні армуючого матеріалу, після його вкладання та проїзду по ньому автомобіля або пневмоколісного котку. При правильній витраті емульсії колія має інтенсивний темно-коричневий колір, при надлишку витрати емульсії на поверхні матеріалу з’являється відблиск і спостерігається прилипання полотна до коліс автосамоскидів, при недостатньому розливі колію від проїзду автомобіля має слабкий бурий відтінок.
Напуск по ширині полотна геоґратки повинен становити не більше 10…15 см, а по довжині полотна не більше 20…30 см. Оскільки в місцях напусків матеріал покладений у два шари, може виникнути необхідність додаткового розливу емульсії безпосередньо по довжині стиків. Місця стиків також можуть за необхідності додатково кріпитись за допомогою металевих дюбелів.
При вкладанні паралельно декількох полотен, необхідно уникати появи поздовжнього напуску (по довжині полотна) в зоні можливої смуги накату транспортних засобів, або на стиках асфальтобетонного шару який влаштовується одночасно декількома асфальтовкладачами які рухаються паралельно, або одним асфальтовкладачем декілька разів. Тобто стик окремих смуг вкладання асфальтобетонної суміші не повинен збігатися з поздовжнім стиком окремих полотен Armatex RSR.
Поверхневий (неглибокий) ремонт поперечних тріщин з використанням армуючого синтетичного матеріалу Armatex®RSR використовують для зменшення розвитку тріщин у новому асфальтобетонному шарі вкладеного поверх старого покриття.
Локальне та суцільне армування сітки тріщин
Для попередження появи дзеркальих тріщин можна використовувати як окремі смуги армуючої решітки (коли на поверхні є окремі поздовжні або поперечні тріщини), так і використовувати цільне полотно, коли поверхня покрита сіткою тріщин.
При локальному армуванні окремих тріщин мінімальна ширина полотна повинна становити 1,0 м, по 0,5 м в кожну сторону від тріщини. При армуванні сітки тріщин, армуюче полотно має заходити не менше ніж на 1,0 м у кожну сторону від площі сітки тріщин.
Ремонт, залежно від стану існуючого покриття, глибини та кількості тріщин, можна виконувати як із попереднім фрезеруванням так і без. При використанні фрезерування необхідно звертати увагу на стан основи після роботи фрези. Покриття обов’язково необхідно очистити від пилу та бруду, а так само при глибоких борознах від фрези необхідно влаштувати тонкий вирівнюючий шар з асфальтобетону.
Вкладання асфальтобетонної суміші
Влаштування асфальтобетонного покриття здійснюється за типовою технологією, звертаючи увагу на якість вкладання армуючих полотен решітки Armatex®RSR та регулюючи режим руху транспортних засобів, що підвозять асфальтобетонну суміш.
Заборонено вкладати армуючий матеріал на основу зі значною кількістю тріщин з нестійкими краями, які обламуються та кришаться у процесі виконання робіт. Роботи необхідно виконувати виключно за сухої погоди. Забороняється вкладати матеріал мокрим, вкладати на мокру поверхню або залишати полотна без перекриття асфальтобетонним шаром.
Режим руху автомобілів, які підвозять асфальтобетонну суміш, повинен регулюватися так, щоб максимально виключити зсув, пошкодження або забруднення полотен армуючого матеріалу. Розвороти автомобілів, які доставляють асфальтобетонну суміш до асфальтовкладача, повинні виконуватися за межами ділянки покритої армуючим синтетичним матеріалом Armatex®RSR, а заїзд і виїзд на армуючий матеріал повинен виконуватися по одній і тій же колії, тобто всі автомобілі повинні рухатися слід-у-слід.
Асфальтобетонний шар можна влаштовувати одразу після вкладання полотен армуючого синтетичного матеріалу Armatex®RSR та повного розпаду емульсії. Про розпад емульсії можна судити, коли її колір із коричневого переходить у чорний.
Мінімальна товщина асфальтобетонного шару поверх армуючого полотна має становити 7 см. На ділянках зі значними поздовжніми похилами більше 40…50 ‰ (протяжні спуски та підйоми), а також у місцях розгону-гальмування автомобілів (місця перед світлофорами, зупинки, перехідно-швидкісні смуги і.т.д) від використання армуючих синтетичних матеріалів для армування асфальтобетонних шарів слід відмовитися, оскільки застосування матеріалу може вплинути на силу зчеплення між окремими асфальтобетонними шарами. При влаштуванні тришарових асфальтобетонних покриттів необхідно вкладати матеріал на перший шар асфальтобетону.
Для запобігання прилипання полотен армуючого матеріалу до колес автомобілів, по поверхні полотна решітки можна розсипати асфальтобетонну суміш за допомогою лопат, це зменшить площу контакту колеса автомобіля та армуючого полотна.
Ущільнення асфальтобетонних шарів виконується за звичайною технологією. Проїзд гладковальцевих котків із металевими вальцями по поверхні полотна решітки заборонено. Рух безпосередньо по поверхні покладеного полотна можливе тільки для машин на пневмоходу і асфальтоукладачам.