Реконструкція злітно-посадкової смуги аеропорту м. Дашогуза (Туркменістан)

Реконструкція злітно-посадкової смуги аеропорту м. Дашогуза (Туркменістан)

Реконструкція злітно-посадкової смуги аеропорту м. Дашогуза (Туркменістан)

Згідно з «Національною програмою розвитку цивільної авіації Туркменістану на 2012–2030 роки» українською компанією «Інститут Укрдорпроект» було спроектовано реконструкційний проект для аеропорту в Дашогузі та будівництво міжнародного аеропортового комплексу в Туркменабаді. Роботу щодо реалізації цих проектів у ролі генерального підрядника проводила також українська компанія «Альтком».

Аеропорт Дашогуза проводить перельоти всередині Туркменістану, і до реконструкції його посадкова смуга становила 2700 м завдовжки та 42 м завширшки, а термінал дозволяв обслуговувати до 300 пасажирів на годину. Проект Дашогуза отримав вишку управління повітряним рухом та командно-диспетчерський пункт. Посадкову смугу оснастили системою посадки за другою категорією ІКАО – оснащення сучасним світлосигнальним аеронавігаційним та метеорологічним обладнанням для забезпечення посадки. Також після проведення реконструкції довжина злітно-посадкової смуги становить 3800 м-коду, а ширина до 60 м-коду.

rekonstrukciya-aeroport             geogeshotka

Реконструкція аеропорту проходила у надскладних природних умовах. Ділянка відноситься до ІІІ категорії складності. Фізико-механічні властивості шарів ґрунту, що становлять основу аеродромного покриття, відрізняються низькими показниками, що обумовлено їх розміщенням у зоні сезонного коливання рівня ґрунтових вод. Такий ґрунтовий склад ускладнює будівництво: шляхом збільшення товщини конструктивних шарів. Враховуючи це, спеціалістами компанії «Інститут Укрдорпроект» у співпраці з компанією «Євроізол Geosynthetics» було виконано розрахунки та запропоновано методи посилення шарів основи аеродромних покриттів із використанням сучасних геосинтетичних матеріалів.

                       

Запропонована технологія призвела до усунення нерівномірного осідання основи шляхом її стабілізації та зменшення часу консолідації. Враховуючи складні інженерно-геологічні умови та високі вимоги до надійності роботи покриття, були прийняті рішення про використання як підсилювальні та армуючі прошарки жорстких, двовісних екструдованих георешіток з поліпропілену TENAX LBO 330.

Завдяки екструзійному методу виробництва та двовісному орієнтуванню, георешітки мають значну жорсткість та однакову міцність як у поздовжньому, так і в поперечному напрямках, а завдяки геометричним характеристикам отвори георешіток забезпечують максимальне зчеплення із ґрунтом та зернистим матеріалом.

При будівництві аеродромних покриттів в аеропорту Дашогуз використання  георешітки TENAX LBO 330  дозволило зменшити загальну товщину конструкції за рахунок зменшення товщини зернистих шарів. Фахівці компанії «Євроізол Geosynthetics» мають чималий досвід щодо вирішення складних інженерних завдань шляхом застосування інноваційних технологій та конструктивних рішень. Участь у цьому проекті дозволила їм долучитися до розвитку новітніх будівельних технологій на міжнародній арені сучасних авіаперевезень.